rött

idag har de handlats jul gardiner, men bara till köket. de får räcka med jul pynt nu.
har även griljerat en skinka och har ätit en hel del vörtlimpmackor med jul skinka.
mumma.

Alltså sen Anton var sjuk så har han sovit otoligt mycket sämre än tidigare? de är vad jag kan minnas iallafall.
Vad ska man göra?
Jag har köpt Anna Wahlgrens "sova hela natten" boken och har snart läst klart den. Jag vet att folk har olika åsikter om hennes metod eller vad man ska kalla de. Men jag tror hel hjärtat på hela grejen. MEN man måste vara så otroligt stark och envis. Jag tycker själv att jag är båda delarna, men när natten faller på är jag ganska yngklig. Jag är så sårbar och trött. För att Anton nu ska sova hela nätterna igenom så krävs de ett väl utformat schema som vi måste följa till punkt och pricka. Och de fyra första nätterna ska man räkna med att inte sova alls. Sen ska man inte ha någonting planerat under två veckor, man måste koncentrera sig på detta och försöka få in alla rutiner. Jag vet inte vad man ska göra... Jag behöver hjälp, jag vill sova. Inte på dagarna utan på nätterna. Och om jag vill sova kan man ju tänka vad Anton hade uppskattat en samanhängande sömn under nätterna?

Vissa nätter kan han sova hyffsat bra... men dom flesta nätter är de uppvak och snutt 2-3 ggr i timman.
De jobbiga med allt är att man smyger på kvällen då han somnat i hopp om att han ska sova lite längre.
Nu sitter jag här, han somnade 19.45 han har redan vaknat 4 ggr och gnällt/skrikt missnöjt. Vad gör man? vjyssar lite, då somnar han om, efter ett tag. Sen kommer natten då går de inte att vjyssa honom, då är de bröstet som gäller. Ingenting annat.

Nu är jag trött känner mig väldigt känslig.

MAMMA... PAPPA... varför är de så lååååångt mellan oss? Jag behöver er här. Jag vill ha hjälp av er nu. Jag vill ha er här.
snyft snyft.

äh bäst att försöka sova nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0